Autotron Rosmalen | 18 & 19 januari 2025             Evenementenhal Hardenberg | 19 – 21 september 2025

Vraag vanlifers het hemd van het lijf tijdens de Camperbeurs Hardenberg

Ook dit jaar vindt op 20, 21 en 22 september weer de jaarlijkse Camperbeurs in Hardenberg plaats. Wil je weten of het camperleven iets voor jou is? Dan kun je hier je hart ophalen. Maar liefst 21.000 vierkante meter, verdeeld over acht beurshallen, is namelijk tot de nok toe gevuld met camper- en vanlife-inspiratie en vaNLife magazine is ook aanwezig.

Het Vanlife Plein

Let’s talk vanlife! Naast de reguliere hallen met een uitgebreid assortiment aan campers en camperaccessoires is één van de blikvangers van Camperbeurs Hardenberg het Vanlife Plein in Hal 4. Alle bedrijven die bezoekers op weg kunnen helpen met hun vanlifedroom vind je hier.

Het Vanlife Plein is dit jaar extra uitgebreid en vaNLife magazine is gevraagd om te doen waar ze goed in zijn: vanlifers bij elkaar brengen! Daarom kondigd vaNLife magazine met trots de deelnemers aan, die je tijdens Camperbeurs Hardenberg het hemd van het lijf kunt vragen tijdens één van de door hun georganiseerde Q&A’s in het Vanlife Theater.

Daarnaast kun je in de vaNLife magazine stand lekker door de magazines bladeren en jouw collectie uitbreiden. Natuurlijk hebben ze wat leuke acties voor je in petto, dus loop zeker even bij ze langs! Je vindt vaNLife magazine in Hal 4 (Vanlife Theater).

Sara en Jurrien

“Hi! Wij zijn Sara en Jurrien en we reizen en werken nu dik twee jaar in onze volledige elektrische camper. Het is een Fiat E-Ducato die we zelf hebben omgebouwd. Dit heeft ons een jaar gekost in plaats van de zes maanden die we er voor hadden uitgetrokken. Maar we zijn superblij dat we het avontuur zijn aangegaan. We zijn inmiddels in 18 landen geweest met onze bus en delen onderweg onze laadervaringen en de mooie plekken die we tegenkomen.”

Lars en Dasja

“Hey! Wij zijn Lars & Dasja en samen met hond Ninja reizen we in onze zelfgebouwde camper Brutus. ⁠Na zes maanden Nieuw-Zeeland (2010) in een klein zelf omgebouwd busje, wisten we het zeker: reizen met een camper is voor ons dé manier om de wereld te ontdekken! Terug in Nederland kochten we, na onze studies, een camper. We zijn direct remote voor onszelf begonnen; online marketing is hoe we nu onze boterham verdienen.⁠ ⁠Oorspronkelijk zochten we naar de perfecte achtertuin. Maar na een paar jaar zoeken en zelfs een jaar proberen, kwamen we erachter dat we veel liever om de paar dagen van achtertuin wisselen. Dus we ruilden de alkoof in voor een oude brandweerwagen. Sinds 2019 reizen we daarmee rond, en we gaan nog steeds lekker!”⁠ ⁠

Bernadet

“Hoi (online) vanlife-vriendengroepje! Bernadet hier. Na vier jaar met mijn dikke hond Nova als solo-vanlifer rondgezworven te hebben, heb ik tegenwoordig een deel van mijn schaarse kastruimte afgestaan aan de liefde. Inmiddels reizen Menno en ik zo’n twee jaar in een dertien in een dozijn Fiat Ducato zelfbouw, die we gelukkig overigens niet zelf gebouwd hebben, en jagen het hele jaar door de zon achterna. Ik doe iets met reisjournalistiek en Menno doet slimme online datadingen. Maar veel belangrijker dan dat, willen we vooral een leven leiden waar we blij van worden. Een leven waarin levenslust, natuur en vrijheid centraal staat en waarin we al het moois van de wereld kunnen ervaren. Niet 21 vakantiedagen per jaar, maar elke dag.⁠⁠”

Familie Dresscher

Hoi! Wij zijn Karlijn, Douwe, Sophie(12), Tobias(10), Pepijn(8) en Olivier(4). Twee jaar geleden vertrokken we voor bijna zeven maanden naar het Zuiden van Europa. Van Portugal tot de Balkan. Niet zonder gedoe met onze oude mintgroene Hanomag uit 1970, maar met zoveel toffe avonturen! Ik schreef er een boek over, ‘Een bus vol avonturen’. Inmiddels hebben we een brandweerwagen gekocht uit 1975 die we aan het ombouwen zijn tot huisje op wielen. Als hij af is vertrekken we weer, voor onbepaalde tijd en hopelijk ook buiten Europa!

Dido

“Wij zijn Dido (34), Nero (38), Olle (7) en Loek (3) uit Deventer. Als parttime vanlifers trekken we er ieder vrij momentje op uit in onze alkoofcamper ‘Bob’ (vanwege een Bob Ross Wobble Head), waarmee we in drie jaar tijd veertien landen bezochten. Tijdens die reizen leerden we belangrijke levenslessen, zoals hoe je je reisschema haalbaar maakt voor het hele gezin, hoe je overleeft op 4m2 met twee stuiterende kinderen als het regent en hoe je een peuter zindelijk maakt in een camper. De belangrijkste les bleek: snacks. Zorg altijd voor voldoende snacks.”

Kyle

“Hi! Ik ben Kyle! Vanlifer sinds 2020. Toen ik de ultieme vrijheid opzocht in een volkswagen busje. Na negen maanden op wielen was het duidelijk: this is the life. Een grote Mercedes Sprinter werd een nieuw ‘thuis’. Tot op de dag van vandaag maakt het rijden naar een nieuwe camperplek me blij, geeft het me gevoel van vrijheid, en dat deel ik het liefst met vrienden. Vanlife vrienden of vrienden die ik al 20 jaar ken, na een week voelt het allemaal gelijk. Dat is voor mij het mooiste van vanlife: de mensen die je ontmoet worden door de urenlange kampvuursessies en gesprekken over poepkoffie binnen no-time je nieuwe familie.

De afgelopen jaren werkte ik hard aan een digital nomad leven door mijn eigen bedrijf op te zetten waarbij remote werken mogelijk is. Als je mij in de schuifdeur met mijn laptop ziet zitten, organiseer ik skitrips en zomerreizen voor bedrijven. Als de deur dicht is en het licht uit; dan ben ik met de groep op reis. Maar not to worry; hondje Yoko houd de wacht.”

Janneke

“Hi leuke (online) vanlifers, Jans hier!
Met partner in crime Vinz 4,5 jaar geleden ons Guinea blauwe VW busje Stevie – ‘cause she’s so lovely – Wonder uit een schuur getrokken. Ze, ja het is een zij, heeft flink beroep gedaan op m’n tijd, geduld en cashflow maar nu spint ze als een verwende huiskat.

Stevie is een hele knusse bus. Ondanks cuty looks gaat ze goed op stoffige dirtroads, de lekkerste in Polen en Zweden. Soms werken we onderweg. Ik poog de wereld iets mooier te schrijven en Vinz maakt mooie dingen. Maar we pakken vooral onze vrijheid. Sluit echter niet uit dat we de boel weer eens de boel laten en langer op avontuur gaan!”

Fleur

“Hoi, ik ben Fleur! Op mijn 40e ging ik met pensioen en ik reis inmiddels al vier jaar fulltime de hele wereld over. Ik ben financieel vrij en hoef niet meer te werken. De reis begon op een catamaran in de Middellandse Zee waarna ik overstapte op vanlife om solo de rest van Europa te verkennen. Met mijn camper bezocht ik alle hoeken van Europa: zo reed ik via Scandinavië naar het noordelijkste puntje van Noorwegen en doorkruiste ik afgelopen jaar de Balkanlanden richting Griekenland. Het avontuur en de vrijheid van vanlife met het buiten zijn én de mensen die ik onderweg ontmoet vind ik het allermooiste aan deze manier van leven.”

Ricardo

Hola! Wij zijn Anouk en Ricardo en wonen samen met onze Labrador ‘Sinne (zon)’ in onze bus Billie. 3,5 jaar geleden begon ons avontuur met een oldtimer camper ‘Blitz’ waarmee wij Frankrijk en Spanje onveilig hebben gemaakt. Sinds januari 24 hebben we een nieuwe spetter ‘Billie’ een Fiat Ducato, iets meer rijcomfort, off-grid luxe en een stabiele werkplek. Wij werken namelijk beide vanuit de bus. Ricardo is mede-eigenaar van elektrotechnisch groothandel LagewegGroep met aangesloten webwinkels in elektrotechniek. Anouk heeft haar eigen bedrijf genaamd Studio By Nouk, en ontwerpt als grafisch vormgeefster avontuurlijke brandings en allerlei andere creatieve dingen voor bedrijven en merken.